Isnin, 15 Ogos 2011

WEEKEND yang membosankan! -,-!

annyonghaseyo......

       nampak tak tajuk entri aku kt atas tu.? tajuk tu lah yang menggambarkan perasaan serta emosi aku pada weekend lepas.. BORING! BORING! BORING. tapi actually skrg baru aku sedar,,pasti ade hikmah disebalik kejadian. Biar aku cerita kronologi aktiviti aku pada weekend lepas bertarikh 13-14 HB 8 2011..


  AL-kisahnya....ceritenye cenggini....sebenarnye pada weekend lepas telah diadakan program LEADTRAIN utk semua student HS(Human science) UIA dimana semua pelajar dari course ni adalah diwajibkan utk menghadirkan diri sebabnya dapat markah utk koko. misi dan visi utama program ni adalah bertujuan utk meningkatkan semangat dan ciri2 kepimpinan dalam kalangan studentlah -,-!


   annoying kan?? aku baru plan nk balik minggu tuh!mmm....xpe2..minggu ni aku sure kene balik!biarlah halangan apepon aku still akan balik! moga ALLAH makbulkan segala hajat aku ni,AMIN!! cehh...over plak aku ni.haha :)...back to the story,, aku tgkkan,,xde pon semua org dari course HS ni menghadirkan diri diorang..berape ciput je aku tgk dtg...terutamanya lelaki...aku dapat bilang dengan jari lah weyh....kalo aku tawu cenggini lah jadinya,,xyah aku dtg kot.


SABTU,,13/8/2011,,,


aku bngon2 je teros bukak laptop aku layan korea jap. sampai lah dalam pukul 1..program tu start pukul 2,,pastu dalam kul,,1.59hehe..ktorg gerak gi masjid sebab bende tu wat kt mosque hall nilai, sampai2 je... aku tgk ramai dah org sampai.banyak pompuan ar,,then,,dalam kul 2.15 camtu,,,penceramah sudah datang. nama penceramah tu madam amrina. oklah lah,,,sbb time dye bg ceramah tu aku tak rasa ngantuk,wow! hebat zul!!sebab kebiasaannnya kalo ceramah2 cenggini aku akn ngantok sampai nk tertido!! adatlah tu wey!!haha....cuba guess,,kenapa aku xngantok? sebab,,,,penceramah tu ade wat aktiviti yang menarik.wahh... hebat!!teruskan!teruskan!!haha.then,,,ktorg break,solat jap. kira2 kol 5,,aktiviti disambung semula,.....group aku iaitu group 15,,actually kene attend program aritu smpi lepas berbuke,,tapi,,,rezeki kot...hehe...group ktorg dijemput utk berbuke puase kt luar,,iaitu MASJID SALAK TINGGI.,walaupun xjaoh,,dekat je pon dlm 20 minit dah sampai,,,tapi aku hepi lah,,sebab dpt jalan2 lepaskan boring aku kene attend program arituh!! aku ade cari  gmbr masjid tu kt google,,then aku jumpe.....



lepas berbuke then solat maghrib kt masjis tu,,ktorg pulang ke UIA....best gak lah....seterusnya,,dalam kol 9.30 malam plak,,ktorg dikehendaki utk pergi tadarus al-quran dimana ianya dibuat di BLOK C...then,,ktorg abis dalam kul 11 malam....abis je.....ktorg balik dorm...tapi xtido2 lagi..layan internet(u tube) sampa lah larut pagi.








AHAD,14/8/2011

   korang nk tawu tak pe nk jadi arini???ktorg kene bangon kol 4 pagi sebenarnye sebab ade qiamulaill.....tapi aku g sane kol 5 kot..sampai2 sane2 buat solat2 sunat sikit,sahur then teros balik,tido after subuh prayers. tu lah yang terlintas kt fikiran aku sebab aku ngantok sgt2!!!! then,,,aku terjage dlm kol 8 akibat para2 comitee yg pandai2 sangat tu memekak ngan diorg punye mikrofon mahal!xtawu ape motif..sebab bagi aku,,kalo diorg wat cmtu,,lg annoying orang nk gi ke program tuh...plus,,,org yang tak terlibat ngan program tu such as dak2 BAR,BEN,ECONSS pon terpakse bangon dengan tanpe relanya...bagi aku,,perbuatan mcm tu mengganggu privasi org.ape kate,,kalo comitee wat cmtu pon,,,belom tentu peserta2 program semuanya pergi.membazir mase dan tenage kot.aku bukan nk attack atau menyalahkan comitee,,tapi aku hanya meluahkan ape yang aku rase. Tapi kalo bab2 comitee menjalankan tugas semasa kt masjid tu aku tabik spring lah..kire teratur gak,,,cuma masalah ni je....ok?jgn ambil hati wahai comitee2 sekalian :)chill...

  balik kepada topik asal,,,lepas dah "dikejutkan" ktorg dengan pantasnya macam halilintar pergi ke masjid utk aktiviti gotong-royong. ktorg sampai sane dlm kol 9.15.....ktorg tolong sikit2 mane yang patot,,,,then pada pukol 10 sampailah pukul 1.30 ade ceramah mengenai leadership..mula2 start program ni agak boring lah...tapi last2 seronok pulak!!ade aktiviti yang menarik dibuat oleh penceramah tu yang aku telah lupe namenye...tapi yang aku bole bg tawu,,penceramah tu lelaki....yang paling aku tak boleh tahan hilai ketawa aku ni time AIMAN a.k.a michael ngan AZZUBAIR a.k.a Yb dipanggil ke depan utk present tentang salah satu aktiviti yg ktorg buat!time tu lah aku rase maharaja lawak pon boleh kalah kot!!lawak gile siott!!!aku gelak sampai kuar airmata!!!cayalah aiman..haha....Lasty,,aktiviti ktorg bersurai pada pukul 1.30 ptg.....

aku teros balik,mandi(setelah seharian x mandi),solat then teros tido......serious nagntok gile kot!!!tido bape jam je.....3jam.huhu...inilah cerita aku yang agak membosankan pada weekend lepas,...so,,akhir kalam,,,jangan lah sia2kan hari weekend anda yang ada.gunakan sebaik mungkin peluang yang ada dgn aktiviti2 yang berfaedah:) ok?? sekian,wasalam.





MOOD:menghitung hari nak raya dalam 2 minggu lagi je kot!start countdown:)














Tiada ulasan:

HAKCIPTA TERPELIHARA@2011.ALL RIGHT RESERVED by -MUHAMAD ZULFIKHRI-.